Horlama ve Uyku Apnesi Tedavisi

Anasayfa Horlama ve Uyku Apnesi Tedavisi

Uyku apnesi nedir?

Uyku apnesi solunumun uyku sırasında 10 saniye yada daha fazla süreyle kesilmedir. Genellikle horlama ile birliktedir. Uyku kalitesi bozulduğu ve uyku sırasında uykunun doğal döngüsü bozulduğu için gündüz uykuluk hali en sık görülen belirtilerdendir.

Uyku apnesi hastalığının belirtileri nelerdir?

• Uykuda nefes kesilmesi
  • Horlama
  • Sabah yorgunluğu
  • Sabah baş ağrısı
  • Dikkat dağınıklığı
  • Gün içinde uykululuk hali
  • Kalp ritm bozuklukları,
  • hipertansiyon
  • Reflü
  • Cinsel isteksizlik

Uyku apnesi hastalığının tanısı nasıl koyulur?

Uyku apnesi hastalığının tanısı uyku laboratuarlarında yapılan uyku testi(polisomnografi) ile koyulur. Uyku sırasında gece boyunca hasta izlenir nefes durmaları, kalp atım hızı, oksijen saturasyonu, yatış pozisyonu, göğüs hareketleri, bacak hareketleri gibi parametreler kaydedilir .

Uyku apnesi tanısı günümüzde evde yapılan poligrafi testleri ile de koyulabilmektedir.

Uyku apnesi hastalığının tedavisi

Uyku apnesi hastalığının tedavisinde altın standart CPAP cihazlarıdır. Bu cihazlar bir maske yardımı ile hastaya gece boyunca basınçlı hava vererek üst solunum yollarının kapanmasını engeller. Uyku apnesinin diğer bir tedavi yöntemi de cerrahi operasyonlardır. Burun kıkırdağının düzeltilmesi, büyük bademciklerin küçültülmesi yada alınması, geniz etinin alınması, yumuşak damağı yükseltici ameliyatlar, dil kökünü küçültücü ameliyatlar, çene ve üst damağı ilerletici ameliyatlar bunlar arasında sayılabilir.

Doç. Dr. Mustafa ACAR

Burun Estetiği (Rinoplasti), uyku apnesi, yutma ve ses bozuklukları konularına mesleki olarak özel ilgi duymaktadır. Özellikle Burun Estetiği(Rinoplasti) konusunda birçok kongreye ve kurslara katılmakla birlikte bu konuda Türkiye’nin önde gelen isimlerinin yanında özel eğitimlere katılmıştır.
Hakkında

Hizmetlerimiz

Doktorla Hemen İletişime Geç!