Endoskopik Sinüs Cerrahisi

Token Sale

Endoskopik sinüs cerrahisi; burun boşluklarındaki iltihaplanmalarda, beyin sıvısı kaçaklarında ve polip denilen et büyümelerinde başvurulan bir tedavidir. Lokal ya da genel anestezi ile uygulanabilen bu yöntem uygulama alanının göz ve beyin gibi hayati organlara yakınlığı nedeniyle çok dikkatli uygulanmalıdır, bu yöntemin uygulaması tecrübe gerektirir.

Bu yöntem; kronik sinüzit hastalarında, burun polipi hastalarında, sinüzite bağlı göze yayılmış olan hastalarda, travma sonrası beyin omurilik sıvısı kaçağı olan hastalarda ve son olarak durdurulamayan burun kanaması olan hastalarda uygulanabilir.

Endoskoplar sayesinde burunda ya da yüzde kesi olmadan burun içerisinde kolaylıkla ameliyat yapılabilmekte, hatta normal yolla ulaşılamayan bölgelere endoskoplarla kolaylıkla ulaşılabilmektedir. Endoskopi yönteminde müdahale sonrası komplikasyonlar daha az olmaktadır ve ameliyat sonrası iyileşme süresi kısalmaktadır.

Token Sale
team

Sinüslerin sağlıklı olabilmeleri için yüz kemiklerinin arasındaki boşluklardan hava girmesi ve sinüslerde üretilen salgıların buruna boşaltılması gerekmektedir. Hava girişini ve salgıların boşaltılmasını sağlayan ince kanalcıkların tıkanması durumunda kronik sinüzit hastalığı oluşur. Bu hastalığın tedavisinde kullanılan endoskopik sinüs cerrahisinde temel prensip, daralan ya da tıkanan bu kanalcıkları genişletmektir, ayrıca bir labirent gibi birbirlerine açılan küçük sinüslerde odacıklar, bu odacıkların arasında da duvarlar oluşur. Endoskopik sinüs cerrahisinde bu duvarlar kaldırarak havanın kolayca girebileceği ve salgıların boşalabileceği geniş ve tek bir oda yaratmak amaçlanır.

team